Veel gestelde vragen

Staat je vraag er niet bij? Mail (info@good4funds.nl) of bel (0499 - 392293) ons, we staan je graag te woord.

Hoe werkt een Good4Funds-webshop?

Een Good4Funds-webshop werkt als iedere andere webshop; jouw klanten kunnen er 24/7 terecht om te zien welke leuke productjes er te koop zijn met de foto('s) erop die jij hebt gekozen.

Met enkele klikken geven kopers aan wat en hoeveel ze willen bestellen en in welke uitvoering. Betalen gaat veilig met iDeal of creditcard. De verkochte produkten worden verzonden met UPS of Post NL.

Hoe open ik (nog) een webshop?

Er wordt automatisch een webshop voor je geopend zodra je een actie start voor jouw goede doel. Volg de stappen in de aanmeldingsprocedure en de verkoop kan in no time van start!

Alleen als je de beschikking hebt over meer dan één zelfstandig e-mailaccount, kun je meerdere webshops openen. Je start dan eigenlijk een nieuwe actie en moet de aanmeldingsprocedure dus ook opnieuw doorlopen. Meerdere doelen steunen vanuit één webwinkel kan helaas niet.

Wat is er te koop in mijn webshop?

In de Good4Funds-webwinkeltjes vindt iedereen wel iets van zijn gading. Jouw klanten kunnen een keuze maken uit artikelen die – dankzij jouw persoonlijke foto's – nergens anders verkrijgbaar zijn!

  • Een set van 4 wenskaarten met envelop
  • Een koffiemok
  • Een puzzel met opbergdoosje
  • Een set van 2 placemats
  • Een wandversiering
  • Een muismat
  • Een set van 6 onderzetters
  • Een boterhamtrommel
  • Een gymtasje

Hoe kan ik mijn webshop verwijderen?

Er zijn 2 mogelijkheden. Bij het starten van je actie kun je aangeven tot wanneer je actie loopt. Na afloop van je actie wordt je webshop automatisch verwijderd en is dus niet meer toegankelijk voor je kopers. Geef je geen einddatum in dan blijft je webshop bestaan en kun je handmatig aangeven of je wilt stoppen. De webshop wordt dan inactief op het moment dat jij dat aangeeft. 

Is er in je webshop 12 maanden geen activiteit dan wordt je webshop door Good4Funds automatisch gedeactiveerd en zul je een nieuwe winkel moeten openen om een nieuwe actie te starten.

Hoe kan ik mijn foto's wijzigen of verwijderen?

Ga naar de beheerpagina van jouw webshop, tabje Profiel, en geef eenvoudig aan welke afbeelding je wilt (de)activeren. Het systeem zorgt ervoor dat jouw klanten de artikelen met de juiste foto thuisgestuurd krijgen.

Waar moet mijn foto's aan voldoen?

Kies mooie, gekke, ontroerende of in ieder geval bijzondere foto's die de producten in jouw Good4Funds-webshop echt uniek en persoonlijk maken.

Ga voor zelfgemaakte foto's of zorg ervoor dat het beeldmateriaal niet auteursrechtelijk beschermd is, noch op andere wijze inbreuk maakt op de rechten van derden (dus geen Disney, Spongebob of One Direction...).

Good4Funds behoudt zich het recht voor foto's te verwijderen die als beledigend, obsceen, racistisch of anderszins in strijd met de wet of goede smaak kunnen worden aangemerkt.

Technische specificaties:

  • Een JPG/JPEG, GIF, PNG bestand
  • Liggende foto / 4:3
  • Bij voorkeur 4000 x 3000 pixels (digitale camera format)
  • Maximaal 3 MB

Hoe kan ik betalen in de webshops?

In de Good4Funds-webshops kunnen je klanten kiezen uit de meest gangbare betalingsmethoden (iDeal, credit card, PayPal, etc.). Betalingen worden afgehandeld door onze betalingsprovider Ingenico Payment Services (voorheen Ogone).

Wat kan ik doen om mijn actie nog succesvoller te maken?

Maak je actie allereerst zo persoonlijk mogelijk
Gebruik de tekst en foto op je actiepagina om mensen te laten weten waarom je de moeite neemt om juist voor dit doel geld in te zamelen. Ze zullen dan sneller geneigd zijn je te helpen.

Nodig iedereen uit
Verder staat of valt het succes van je Good4Funds-actie met het aantal mensen dat je weet uit te nodigen voor je webshop. Via de beheerpagina van je webwinkel, tabje Promotie, kun je heel eenvoudig uitnodigingsmailtjes versturen naar iedereen in je adresboek; familie, vrienden, kennissen, collega’s, mede-club- of verenigingsleden, buren etc. 

Gebruik Facebook
Wil je echt knallen met je webwinkel zet dan ook Facebook in om klanten naar je shop te trekken. Een paar tips: vraag iedereen jouw winkel te sharen en liken, maak een groep aan op Facebook en nodig zoveel mogelijk mensen uit om lid te worden; plaats regelmatig updates (vergeet niet de link naar jouw shop mee te sturen!), houd het interessant; vernieuw teksten en foto’s, start discussies en plaats een link naar de site van jouw goede doel. Post ook eens een filmpje: leg in je eigen woorden uit waarom je het belangrijk vindt juist voor jouw doel geld in te zamelen. Controleer je privacy instellingen: hoe meer je afschermt, hoe minder mensen je bereikt.

Twitter tips
Heb je de mogelijkheid ook Twitter in te zetten voor je doel? Doen! Tweet het adres van je webshop, je actiemotivatie en -voortgang, deel je Facebook-pagina en vraag je volgers vooral ook jouw berichten te retweeten door er 'PLS RT' of 'RT = Lief' achter te plaatsen. Je kunt ook een ‘direct message’ sturen naar twitteraars met een groot aantal volgers en hen vragen jouw boodschap door te sturen.

LinkedIn tips
Gebruik ook zakelijke netwerken zoals Linkedln om je actie te promoten. Misschien willen je collega’s je LinkedIn update wel delen. Zo vindt jouw verhaal ook z’n weg naar hun relaties.

Hoe zit het met privacy? Wat gebeurt er met de ingevoerde data en afbeeldingen?

Een Good4Funds-actie beginnen is zonder meer veilig. We doen niets raars met de gegevens die je ons toevertrouwd. We spammen niet en we delen niets met andere partijen.

Wij vinden jouw privacy belangrijk en daarom zullen we nauwkeurig en in overeenstemming met onze wettelijke verplichtingen en verantwoordelijkheden omgaan met jouw persoonsgegevens en die van derden die je ons ter beschikking stelt. Door je aan te melden voor een Good4Funds-actie verklaar je in te stemmen met ons privacybeleid.

Hoe komt het ingezamelde geld bij mijn gekozen doel?

Maandelijks wordt de opbrengst uit de winkels gestort op de rekening van het goede doel. In je overzicht kun je zien wanneer dit plaats heeft gevonden. Bovendien ontvang jij op dat moment een bedankmailtje van het goede doel zodat je weet dat zij het geld van je ontvangen hebben.

Welk deel van de opbrengst gaat naar het goede doel?

Van ieder produkt wat je hebt verkocht gaat na aftrek van het geldende BTW-tarief 30% naar het goede doel. Betreft het een geldelijke donatie door één van jouw sponsors (zonder aankoop) dan rekent Good4Funds voor de transactie 8% ontwikkelings- en faciliteringskosten naast de van toepassing zijnde transactiekosten.

Waar verdient Good4Funds geld mee?

Anders dan bij andere aanbieders is een Good4Funds-actie zowel voor het goede doel, als voor de actievoerder helemaal gratis. Wij leven van de marge op de verkochte artikelen die overigens (ondanks de opbrengst voor het goede doel) geheel tegen marktconforme prijzen in de actie-webshops worden aangeboden. 

Waar kan ik met klachten terecht?

Good4Funds doet er alles aan om de dienstverlening aan zowel goede doelen en actievoerders, als webshop-klanten naar volle tevredenheid in te richten. Gaat het toch een keer mis of zit je met vragen of problemen, neem dan direct contact met ons op;

Good4Funds 
De Donge 17
5684 PX Best
T: 0499 - 392293
E: info@good4funds.nl

Hoe worden bestellingen uitgeleverd?

Alle Good4Funds-bestellingen worden in partijen, iedere week, geproduceerd en uitgeleverd. De bezorging is in handen van UPS en Post NL. Doorgaans kun je er van uitgaan dat artikelen die je voor dinsdag bestelt voor het weekend worden geproduceerd en uitgeleverd.

Kunnen we ook als bedrijf, groep, team, club of vereniging meedoen?

Natuurlijk kan dat! Betreft het een grotere groep (>15 actievoerende personen) dan leveren we graag maatwerk. Neem even contact met ons op zodat we de mogelijkheden voor een speciale actiepagina kunnen toelichten.

Kleinere groepen adviseren we voor ieder lid een eigen webshop te openen; het komt de opbrengst zeer ten goede als iedereen zijn eigen netwerk aanspreekt. En hoe persoonlijker de oproepen, hoe beter deze binnenkomen!